//Atikah Radzi's Blog
IKA RADZI

Hello, Thanks visit my Page . Hope you like about my story . Do follow as you can pepps . :)
Coretan





Contac Me

: Your Facebook
: Your Twitter
: Your Instagram
: Your Blog

Result
11 Jul 2014 @ 7/11/2014 05:14:00 am | Swifties (0)


Assalamualaikum . Hai  . hewhew. Hurm alhamdulillah masih diberi kesempatan untuk update cerita dekat blog ni . hee :D

Ok sekarang sudah mula semester baru . Semester akhir before we all Practical . Ok so bila dah semester baru ni dalam masa yang sama result pun keluar . Jeng jeng jeng . Wuuu takut takut . hehehe. So sepanjang pendaftaran tu masih tak rasa langsung erti ketar atau takut macam before ni . Malam before amik result tu lagilah tidur selena-lenanya . hahaha . 

So daftar dan daftarlah . Then dalam proses daftar sempat lah tengok kengkawan yang lain dapat result kan . Alhamdulillah kawan-kawan kelas majoriti semua meningkat mendadak. Seronoknyaaa kan  kan . hehehe .  Well macam pecah rekod pulak semester 4 sem lepas . Tapi bukan sem kami je tau . Sem lain jugak but still Mekatronik . Majoriti Mekatronik sem bawah until us meningkat . Wuuu tahniah kalian .

Then after semua pendaftaran selesai , maka menuju lah ke bahagian terakhir iaitu bahagian pengambilan keputusan . Kau tahu time tu lah aku rasa erti ketar , takot , cuak dan sebagainya . Haha . But dalam minda aku seriusly hanya target cukuplah stay 3 pointer and above . Dan mohon lah jangan jatuh sampai ke 2 pointer and bla bla . Sebab tinggal satu sem utuk cover pointer tu ha . 

So bila dah dapat tu aku tak perasan langsung result dan angka-angka tu . Yang aku tengok adalah berapa A aku dapat rembat . kahkah . N untuk subject paling killer yang paling aku takut failed yang paling susah nak mampus sem tu aku lepas dengan keputusan yang selesa bagi aku . Fuh alhamdulillah sangat . Then lastly baru ak tengok pointer aku . Waktu tu aku tak sangka yang itu aku dapat . Aku tak sangka yang itu angka aku dapat . Aku tak sangka itu terukir nama aku . 

Alhamdulillah , semester ini aku merasa Dekan . Syukur pada Allah . Beri aku kesempatan untuk merasa . Tak terlintas dalam hati untuk meraih Dekan . Siapalah aku , susahnya Dekan dalam Engineering ni weyh . Susah bagi aku . Dan ini hadiah istimewa buat mak and dad . Sebab mak and dad beri aku peluang , semangat dan pelbagai kemudahan untuk aku . Terima kasih buat kesayangan sebab sentiasa di sisi, sentiasa tahan mendengar rengekan , keluhan , Sentiasa memberi semangat , Terima kasih sangat . 

Dan untuk kengkawan yang terbaik . Yang sangat-sangat banyak membantu terima kasih . Tak sia-sia belajar dengan korang . Haha . Actually banyak push aku jangan tangguh untuk buat kerja . Always submit everything . Tahniah untuk korang jugak weyh . Tahniah sebab turut Dekan jugak . Seronok kan . Sebab bantuan korang jugak korang dapat result sebegitu . Tahniah .

Untuk kengkawan lain , walaupun korang tak Dekan tapi korang hampir - hampir sangat kan . Ini jugak bantuan dari korang . Yakin yang sem ni kita semua boleh Dekan jugak . Tahniah kalian . Bangga dapat batch ngan korang . Semua hebat-hebat .

Actually, aku manusia yang paling tak boleh terima hingga kini . Menangis tu tak payah cerita lah sebab kagum dengan diri . Selama ni pandang rendah . Tak yakin and so on .But Alhamdulillah i get it . Selama aku study sem 4 ni . Sem 4 ini lah paling aku letih , paling payah nak mampus, paling aku banyak mengeluh . You can imagine? Aku sampai menangis tak tahan . Aku sampai give up masya'allah sampai terfikir naak berhenti semua ada . haha . But this is what i get . This !!! Pengorbanan yang tak pernah nak cukup tidur . Pengorbanan untuk tak banyak cuti . Ini hadiah dari Allah untuk orang yang berusaha dan bersabar . Insya'allah .

Akhir sekali, aku harap semester ini projek akan berjalan dengan baik . Akan berfungsi dengan baik . Dan mesin kita semua akan berfungsi seperti yang kita minta . Dan aku harap kita semua akan dapat grab seperti pointer semester lepas . We can do it . !! Yeahh .. hehehe . For conclusion jangan pernah pandng rendah pada kemampuan diri .

Post a Comment